piątek, 18 sierpnia 2017

Kłamstwa przemysłu fitness

Znalezione obrazy dla zapytania Kłamstwa przemysłu fitness


Prawdą jest, że przeciętny człowiek zdecydowanie wolałby przejść na dietę lub wziąć tabletkę, a nie uprawiać ćwiczenia. 

Dlatego branża fitness, z 17,6 miliardów dolarów rocznych przychodów, blednie w porównaniu z dietą i przemysłem odchudzania, która przekracza 40 mld dolarów. Nawet przemysł suplementowy, z ponad 20 miliardów dolarów rocznych przychodów, wyprzedza branżę fitness. I chociaż ok TYLKO. 5% klientów branży dietetycznej odnosi sukces, każdego roku na dietę gotowych jest przejść aż 50 milionów Amerykanów. Dlaczego? 

Odpowiedź jest prosta. Kiedy ludzie myślą o ćwiczeniach, odnoszą je do pracy. Nawet amerykański zwrot używamy do opisu ćwiczenia WORKout (trening). Prawda jest taka, że przeciętny Amerykanin spędza większość życia w pracy zawodowej. Kto chce więcej pracy? Chcemy bawić się. Chcemy odpocząć. Chcemy uciec od rzeczywistości pracy, Ćwiczenie jest ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić. 

Zamiast tego, chcemy drogi na skróty, a dążenie do szybkiej i taniej naprawy kondycji/linii/zdrowia jest otwartym zaproszeniem pasożytów od zdrowia i kondycji.


sobota, 15 lipca 2017

Czas otyłości i braku aktywności - konsekwencje dla ludzkośc

Znalezione obrazy dla zapytania Czas otyłości i braku aktywności - konsekwencje dla ludzkości

Michael Gaziano w artykule opublikowanym na łamach JAMA przedstawia losy ludzkości z perspektywy epidemiologicznej. 

Najdłuższy okres w dziejach ludzkości to czas epidemii i głodu, trwający praktycznie do XIX wieku. Średnia długość życia wynosiła wówczas około 30 lat z powodu panującego powszechnie niedożywienia i chorób infekcyjnych.

Drugi okres związany z poprawą warunków sanitarnych i początkiem rozwoju higieny, powiązany z rozwojem industrializacji skutkował spadkiem znaczenia chorób infekcyjnych. Przemiany te następowały pod koniec XIX wieku i na początku wieku dwudziestego. Zaczęły się wówczas rodzić warunki sprzyjające pojawianiu się chorób takich jak nowotwory i choroby układu sercowo-naczyniowego, stanowiących epidemię XX wieku.

Faza ta przeszła płynnie w następną, współczesną fazę. Współczesny tryb życia stwarza kolejne zagrożenia, lawinowo narastające w ostatnich dwudziestu latach. Są to otyłość i brak aktywności fizycznej oraz ich wszelkie skutki metaboliczne. 

Niewątpliwie zjawiska te zagrożą przewidywanemu wydłużaniu życia i pogorszą jego jakość, już nawet wcześniej niż u jego schyłku. Jako przykład autor przytacza zjawiska obserwowane w populacji amerykańskiej. W latach sześćdziesiątych w USA nadwagę stwierdzano u 31,6% osób dorosłych, a otyłość u 13,4%. Obecnie nadwaga dotyczy 35%, a otyłość 33% populacji dorosłych. 

Otyłość skutkuje olbrzymią ilością schorzeń o charakterze przewlekłym i bardziej upośledza jakość życia niż palenie papierosów i nadużywanie alkoholu. Niestety problem ten obejmuje także populację dzieci i młodzieży. U dzieci w wieku szkolnym i nastolatków częstość występowania otyłości, definiowanej jako masa ciała powyżej 95 centyla szacuje się na 17%. 

Zapobieganie otyłości wszelkimi sposobami staje się wyzwaniem naszych czasów, w innym wypadku czeka nas epidemia chorób metabolicznych, chorób układu sercowo-naczyniowego i finalnie wtórne skrócenie przeciętnego okresu


środa, 5 lipca 2017

Topimy się inaczej niż na filmach

Znalezione obrazy dla zapytania Topimy się inaczej niż na filmach

Dlaczego utonięcia są tak częstą przyczyną śmierci? Jak można skutecznie rozpoznać tonącego? Jak możemy pomóc?

Ludzie toną w ciszy. Machanie rękami, chlapanie wodą i krzyk podczas takich dramatycznych chwil można zobaczyć tylko w telewizji. W realnym życiu to rzadkość. Ponad połowa dzieci topi się w nie większej odległości niż 20 metrów od rodziców lub innych dorosłych, a w 10% przypadków rodzic widzi tonące dziecko, ale nie zdaje sobie z tego sprawy!

,,Kapitan wybiegł z kabiny statku, wskoczył do wody w ubraniu i zaczął płynąć w kierunku tonącej ofiary. Będąc doświadczonym ratownikiem, skupił swój wzrok na miotającym się w wodzie człowieku.On chyba myśli, że się topisz - powiedział mąż do żony. Wcześniej pryskali na siebie wodą, ona krzyczała, ale teraz już znieruchomieli stojąc po szyję w wodzie na piaskowej mieliźnie. Przecież wszystko jest w porządku, co on wyprawia?, zapytała żona, nieco poirytowana. Mąż krzyknął: Wszystko w porządku!machając do kapitana, żeby zawrócił, ale ten nieustannie płynął w ich kierunku. Z drogi! wysapał, gdy przepływał między nimi. Dokładnie trzy metry za ich plecami, topiła się ich dziewięcioletnia córeczka. Po chwili, otoczona ramionami kapitana wybuchła płaczem: Tatusiu!"

W jaki sposób kapitan rozpoznał z trzydziestu metrów coś, czego nie zauważył ojciec z trzech metrów? Tonięcie nie wiąże się z głośnym pluskiem i wołaniem o pomoc, jak uważa większość ludzi. Kapitan przeszedł szkolenie jak rozpoznać tonącego, prowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Ojciec wiedział jak wygląda tonący z telewizji. Jeśli spędzasz czas w wodzie lub w jej pobliżu musisz mieć pewność, że Ty i Twoja załoga wiedzą na co zwrócić uwagę, gdy ktoś przbywa w wodzie. Dziewczynka nie wydała z siebie żadnego dźwięku, podczas gdy traciła kontakt z powierzchnią. Ludzie toną w ciszy. Machanie rękami, pryskanie wodą i krzyk podczas takich dramatycznych chwil można zobaczyć tylko w telewizji. W realnym życiu to naprawdę rzadkość.

"Instinctive Drowning Response" – jak określił to dr Francesco A. Pia, jest tym, co ludzie robią, aby uniknąć utopienia się. To nie wygląda tak, jak sobie większość ludzi wyobraża. Nie ma chlustania wodą, machania rękami, krzyczenia i wołania o pomoc. Żeby lepiej sobie wyobrazić, jak mało dramatycznie wygląda topienie się, pomyśl o tym: utonięcie jest na drugim miejscu, jeśli chodzi o przyczynę wypadków śmiertelnych u dzieci poniżej 15. roku życia. Z 750 dzieci, które utopią się w przyszłym roku 375 utonie nie dalej niż 20 metrów od rodziców lub innych dorosłych. W dziesięciu procentach przypadków rodzic widzi tonące dziecko, ale nie zdaje sobie z tego sprawy! Statystyki utonięć obejmujące terytorium Polski dostępne są na stronach policji.

Poniżej lista wskazówek na temat tego jak rozpoznać tonącego opracowana przez dra Pia:
*Poza rzadkimi przypadkami ludzie, którzy toną, fizycznie nie są w stanie wołać o pomoc. Nasz układ oddechowy został stworzony do oddychania. Mowa pełni drugorzędną funkcję. Żeby coś powiedzieć proces oddychania musi przebiegać sprawnie i nie być niczym zakłócony.
*Usta tonących na przemian znajdują nad i pod poziomem lustra wody. Nie znajdują się ponad powierzchnią wystarczająco długo, by zrobić wydech, wdech i jeszcze krzyknąć po pomoc.
*Tonący oddychają bardzo szybko chcąc nabrać powietrza zanim znów znajdą się pod wodą. Nie są w stanie krzyczeć.
*Tonący nie potrafią machać rękami po pomoc. Odruchowo rozkładają ramiona i wykonują ruchy pozwalające utrzymać się na powierzchni, aby móc oddychać.
*Tonący nie potrafią kontrolować ruchów rąk. Nie są w stanie się uspokoić i machać rękami po pomoc, płynąć w kierunku ratującego lub złapać się koła ratunkowego.
*Od początku do końca ich ciało znajduje się w pionowej pozycji, nie potrafią machać nogami. *Ludzie, którzy toną walczą na powierzchni wody przez 20–60 sekund zanim pójdą pod wodę

To oczywiście nie oznacza, że osoba krzycząca o pomoc nie potrzebuje pomocy – oni doświadczają tak zwanej "rozpaczy wodnej". Nie trwa to długo, ale w przeciwieństwie do prawdziwego topienia się, ofiary potrafią ułatwić zadanie ratownikom, bo są w stanie chwytać przedmioty takie jak lina itd.

Zwróć uwagę na poniższe oznaki:
*głowa w wodzie, usta na poziomie lustra wody;
*głowa przechylona do tyłu i otwarte usta;
*szklane oczy i puste spojrzenie;
*zamknięte oczy;
*włosy opadające na czoło lub oczy;
*nogi nie pracują, pozycja pionowa;
*gwałtowne łapanie powietrza;
*nieudane próby płynięcia w określonym kierunku (osoba próbuje płynąć, ale stoi w miejscu);
*nieudane próby płynięcia na plecach.

Najczęstszą oznaką, że ktoś się topi jest to, że na to nie wygląda. Mogą wyglądać jakby „kroczyli” w wodzie i patrzeli w kierunku pokładu. Jak się upewnić? Zapytaj “Wszystko w porządku?”. Jeśli taka osoba nie potrafi odpowiedzieć – prawdopodobnie się topi. Jeśli patrzy na Ciebie pustym spojrzeniem – całkiem prawdopodobne, że zostało Ci 30 sekund, aby ją uratować. Uwaga dla rodziców: dzieci, które bawią się w wodzie robią hałas.

Jeśli ucichną, podpłyń do nich i dowiedz się co jest grane.


poniedziałek, 26 czerwca 2017

Lżejsza na lato!

Znalezione obrazy dla zapytania Lżejsza na lato!

Pamiętasz zajęcia wychowania fizycznego w szkole? 

Bieganie na czas, przewrót w przód, w tył, prawidłowa postawa, pajacyki, skok „ przez kozła”. Szczerze powiedziawszy dla mnie takie zajęcia nigdy nie były interesujące. Bo jak niby można się zrelaksować, jak ktoś Ci karze biegać na czas i jeszcze umieści Cię w jakimś rankingu, gdzie ledwo wyciągasz na mierną. 

Jednak proponuję Tobie byś wybrała się do klubu fitness, gdzie są prowadzone ćwiczenia specjalne dla kobiet.



niedziela, 25 czerwca 2017

Taniec orientalny

Znalezione obrazy dla zapytania Taniec orientalny

Taniec orientalny tradycyjnie jest tańcem solowym wykonywanym przez kobietę, chociaż zdarza się, że tańczą go także mężczyźni. 

Charakteryzuje się dynamicznymi ruchami bioder i falującymi ruchami tułowia i rąk. Jest związany silnie z muzyką, a szczególnie rytmem. Rytm w muzyce arabskiej bywa często zróżnicowany i zmienny, a  zadaniem tancerki jest go odzwierciedlić. W zależności od muzyki ruchy mogą być energiczne i szybkie lub falujące, łagodne i pełne gracji. W tańcu orientalny można zauważyć elementy wspólne z tańcami hinduskimi, afrykańskimi i flamenco.

Taniec orientalny można tańczyć w każdym wieku.Rozwija grację i koordynację ruchów.
Wzmacnia mięśnie nóg, miednicy i brzucha.Regularnie ćwiczony poprawia kondycję.

Naukowo udowodniono, że podczas tańca wytwarzają się w mózgu endorfiny, które relaksują i wprawiają w dobre samopoczucie.


niedziela, 18 czerwca 2017

Gimnastyka w czasie ciąży

Znalezione obrazy dla zapytania Gimnastyka w czasie ciąży

Sprawność fizyczna ma znaczenie na każdym etapie życia, ale wzrasta ono jeszcze bardziej w tak ważnym okresie, jakim jest ciąża. 

Choć zapewne nie jest to odpowiedni czas na nadrabianie zaległości :-) Istnieją liczne doniesienia wskazujące, że kobiety ćwiczące szybciej przechodzą przez poszczególne etapy porodu, szybciej postępuje u nich rozwieranie szyjki macicy oraz odczuwają mniejszą bolesność skurczów partych. Czas hospitalizacji poporodowej jest krótszy. Również w okresie połogu widoczny jest pozytywny wpływ wysiłku fizycznego podczas ciąży. Kobiety, które ćwiczyły w tym okresie, szybciej odzyskują sprawność fizyczną i równowagę psychiczną. Ponadto w następstwie lepszego ukrwienia gruczołów piersiowych laktacja występuje u nich wcześniej i utrzymuje się dłużej w porównaniu z kobietami niećwiczącymi. U zdrowej kobiety w ciąży fizjologicznej nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń o niskiej intensywności.

Przeciwwskazaniami do stosowania ćwiczeń fizycznych w czasie ciąży są:
➢ krwawienie w ciąży,
➢ nadciśnienie,
➢ cukrzyca,
➢ niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia,
➢ zapalenie nerek w ciąży,
➢ infekcje,
➢ niewydolność szyjki macicy,
➢ ciąża mnoga,
➢ wcześniejsze poronienia,
➢ ryzyko przedwczesnego porodu.

Kobiety ćwiczące szybciej przechodzą przez poszczególne etapy porodu, szybciej postępuje u nich rozwieranie szyjki macicy oraz odczuwają mniejszą bolesność skurczów partych. Jeżeli lekarz nie zgłosi żadnych przeciwwskazań, powinno się ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu po 20-30 minut.

Zawsze należy zaczynać od kilkuminutowej rozgrzewki i kończyć ćwiczeniami rozciągającymi. Nie wolno gimnastykować się w czasie upałów, należy wybierać najchłodniejszą porę dnia i pamiętać o uzupełnianiu płynów (najlepiej pić niegazowaną wodę mineralną). Można ćwiczyć praktycznie we wszystkich pozycjach: na stojąco, w siadzie, klęku, klęku podpartym (na czworaka), leżąc na plecach, siedząc na krześle. Im ciąża jest bardziej zaawansowana, tym mniej ćwiczeń wykonuje się na stojąco, żeby nie obciążać nóg. Jeżeli ciężarnej dokuczają poranne mdłości i migreny, należy zrezygnować z ćwiczeń na plecach.

W pierwszym trymestrze ciąży zalecana jest gimnastyka ogólnousprawniająca. Później większe znaczenie mają ćwiczenia przeciwzakrzepowe, wzmacniające mięśnie potrzebne w czasie porodu (brzucha i krocza) oraz ćwiczenia oddechowe. Obecnie kobiety ciężarne mają wiele możliwości dbania o swoją kondycję fizyczną. W wielu klubach fitness prowadzone są specjalne zajęcia aerobiku dla kobiet w ciąży, zgodne z zaleceniami lekarzy specjalistów ginekologów i położników.

Również coraz więcej basenów (zwłaszcza tych niedawno otwartych) oferuje zajęcia aerobiku wodnego dla pań spodziewających się dziecka. Ćwiczenia w wodzie i pływanie są szczególnie zalecane kobietom w ciąży, ponieważ korzystnie wpływają na kręgosłup i pracę serca oraz ogólnie wzmacniają organizm. Woda odciąża i zmniejsza nacisk na stawy, więc wykonywanie ćwiczeń w głębokiej wodzie jest mniej forsowne niż „na lądzie”. Poza tym w wodzie jest się zdecydowanie lżejszym i nie trzeba się martwić o zachowanie równowagi, dzięki czemu możesz łatwiej wykonać wiele ćwiczeń. W basenie można ćwiczyć marsz, wymachy nóg, chodzenie do tyłu, przysiady, skręty kolan i leżenie na wodzie.

Ze stylów pływackich najbardziej zalecane jest pływanie żabką: świetnie przygotowuje mięśnie dna macicy do porodu.


niedziela, 14 maja 2017

RUSZYŁA JUBILEUSZOWA, 10. EDYCJA KAMPANII ZBIERAMY KREW DLA POLSKI

Znalezione obrazy dla zapytania RUSZYŁA JUBILEUSZOWA, 10. EDYCJA KAMPANII ZBIERAMY KREW DLA POLSKI










22 kwietnia ruszyła jubileuszowa, 10 edycja największej kampanii na rzecz honorowego krwiodawstwa w Polsce „Zbieramy krew dla Polski”, organizowanej wspólnie przez Grupę Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż. 


W 9. wcześniejszych odsłonach akcji udało się zebrać łącznie ponad 13 600 litrów krwi od blisko 40 200 dawców, co pozwoliło na przeprowadzenie wielu zabiegów i operacji ratujących życie.
 » więcej ...



Oceń stan swojego zdrowia - ćwiczenia/aktywność