środa, 25 stycznia 2017

Ćwiczenia na bark

Znalezione obrazy dla zapytania Ćwiczenia na bark

WYCISKANIE SZTANGIELEK -jest ćwiczeniem na przednią część mięśni naramiennych oraz dodatkowo środkową część mięśni naramiennych, a także mięsień piersiowy większy i mięśnie trójgłowe i czworoboczne ramion.


Ćwiczenie

Stajemy w lekkim rozkroku, spinamy mięśnie brzucha, w rękach trzymamy sztangielki na wysokości ramion. Wyciskamy sztangielki w górę aż do wyprostowanych łokci. Przy wyciskaniu ciężaru wykonujmy wydech, podczas opuszczania wykonujemy wdech. Pamiętajmy by podczas wykonywania ćwiczenia nie dopuszczać do nadmiernego wygięcia części lędźwiowej kręgosłupa. Mięśnie brzucha powinny być stale napięte.

UNOSZENIE SZTANGIELEK - to ćwiczenie na tylna część mięśni naramiennych, a także środkową część mięśnia naramiennego tudzież czworoboczny i równoległoboczny mięsień naramienny.


Ćwiczenie


Stajemy prosto, złączając obie nogi razem ze stopami. Sztangielki trzymamy w dłoniach, a ramiona opuszczamy wzdłuż tułowia. Następnie pochylamy się do przodu zginając nogi w kolanach.Im bardziej będziemy pochylone, tym lepiej wyizolujemy tylną część mięśni naramiennych.

Następnie napinamy mięśnie brzucha i unosimy ramiona bokiem w górę. Ramiona trzymamy lekko zgięte w łokciach co zmniejsza obciążenie stawów. Pamiętajmy by podczas opuszczania sztangielek nie dopuszczać do ich stykania się. Powoduje to bardziej intensywną pracę mięśni.

Ćwiczenie


Jest to ćwiczenie na tylną i środkową część mięśnia naramiennego, ale kształtuje również mięśnie czworoboczny, równoległoboczny oraz przednią część mięśnia naramiennego.

Ćwiczenie wykonujemy w następujący sposób: siadamy na skraju ławki z kolanami i stopami złączonymi razem. W dłoni trzymamy sztangielki. Następnie pochylamy się do przodu, opierając klatkę piersiową na kolanach. Napinamy mięśnie brzucha i unosimy ramiona bokiem w górę, tak by czuć pracę barku. Ruch ten wykonujemy do momentu, gdy ramiona znajdą sie w pozycji równoległej do podłoża. Po czym wykonujemy rotację z dalszym unoszeniem sztangielek w górę. Ruch ten kończymy w momencie gdy obie sztangielki znajdują się nad naszą głową. Pamiętajmy by nadmiernie nie przeciążać stawów ciężarkami o zbyt dużej wadze.

Ćwiczenie


Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnimy przednią część mięśni naramiennych. Doskonale trenuje ono również mięsień piersiowy większy, środkową część naramienną oraz mięsień czworoboczny. Ćwiczenie to wykonujemy stając w lekkim rozkroku, trzymając w ręku sztangielki. Napinamy mięśnie brzucha i unosimy je przodem w górę aż do pozycji, w której ramiona znajdą się równolegle do podłoża.


wtorek, 13 grudnia 2016

Zdrowe plecy

Znalezione obrazy dla zapytania zdrowe plecy

90% Polaków przynajmniej raz w życiu doświadczyło dyskomfortu związanego z bólem pleców. 

Co druga osoba odczuwa ból regularnie, a co siódma - bardzo często. Schorzenia kości i stawów są uzasadnieniem blisko 50% wniosków rentowych i przyczyną ponad połowy zwolnień lekarskich.

Zwiększająca się liczba schorzeń układu kostno-stawowego to trend charakterystyczny dla wszystkich krajów wysokorozwiniętych. Uciążliwe dolegliwości są zwykle wynikiem siedzącego trybu pracy, braku aktywności ruchowej i nieprawidłowej postawy w czasie wykonywania codziennych obowiązków. Dla przykładu, w samych Stanach Zjednoczonych wydaje się rocznie około 100 miliardów dolarów na leczenie, rehabilitację i pomoc społeczną dla osób z tego rodzaju problemami.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zwróciła uwagę na koszty społeczne, ekonomiczne i medyczne wynikające ze schorzeń układu szkieletowego.  


piątek, 21 października 2016

Taniec HULA.

Znalezione obrazy dla zapytania taniec hula

Poliahu - taniec o wybaczaniu, który można tańczyć w intencji wybaczania sobie i innym.


He Pule No Na Koa można tanczyć, proszac Boga o ochronę i prowadzenie w obliczu niebezpieczeństw dla siebie i bliskich osób.

Hula wywodzi się ze starożytnej tradycji wysp hawajskich. 

Muzyka i tańce hawajskie są pełne siły, piękna i magii, tchną w duszę spokój, radość i uczucie zatrzymania.


środa, 10 sierpnia 2016

Siła spokoju w szpagacie


Jeśli chcemy zachować zdrowie psychiczne, musimy zadbać też o fizyczną odporność ciała.

 Regularne, niezbyt forsujące ćwiczenia mają działanie antydepresyjne. Nawet jeśli początkowo nasze samopoczucie się pogorszy (z powodu zmęczenia), po dłuższym czasie na pewno dostrzeżemy plusy aktywności fizycznej. Warto więc zapisać się na energetyzujący aerobik czy uspokajającą jogę.

Najlepiej, gdyby ćwiczenia odbywały się na słońcu, bo intensywne światło jest niezbędne dla zachowania odporności psychicznej. Pokrzepiająco działa na nas głównie poranne słońce (popołudniowe przebłyski promieni nie mają już tak dużego znaczenia dla naszego nastroju). Depresja zimowa, przypadłość zbadana dokładniej na początku lat 80., nie jest wymysłem medialnym, lecz faktem. Lekarze zauważyli m.in., że ci pacjenci szpitali psychiatrycznych, którzy przebywali w pokojach jasnych i słonecznych, szybciej dochodzili do zdrowia niż ci, których pokoje były mniej oświetlone. Na sezonowe zaburzenia afektywne (SAD) zapada znaczna część osób zmuszonych do życia w takich szerokościach geograficznych, gdzie dni są krótkie i pochmurne. Osobom cierpiącym na depresję zimową zaleca się fototerapię. Psychiatrzy pocieszają jednak, że jeśli nie możemy sobie na nią pozwolić, powinniśmy przynajmniej nie żałować sobie sztucznego światła w pomieszczeniu, w którym przebywamy.

Niestety, jeśli chcemy zachować równowagę psychiczną, musimy się najpierw sporo napracować.


poniedziałek, 18 lipca 2016

Pohulajmy!



Hula to pełna wdzięku forma tańca, dla której charakterystyczny jest kołyszący ruch bioder, rytmiczne kroki i symboliczne gesty rąk - ilustrujące hawajskie opowieści, mity i legendy.

Hula może tańczyć każdy, kto po prostu kocha taniec - dzieci, młodzież, dorośli, osoby starsze, zarówno początkujące, jak i zaawansowane. Efektem tych tańców jest lepsza koordynacja ruchów, synchronizacja pracy obu półkul mózgowych, poprawienie krążenia i przepływu energii, przyjemne uczucie bycia we własnym ciele, które uwolnione od napięć porusza się z gracją i swobodą.

Podczas zajęć tańca hawajskiego hula uwolnimy od napięć biodra i kręgosłup, wzmocnimy nogi i ręce, poprawimy kondycję fizyczną, popracujemy z głosem i wprawimy się w pogodny nastrój

Hula oznacza rozpalić wewnętrzny ogień
Hula to hawajskie tańce i pieśni pełne siły, piękna i magii
Hula! to język serca, miłości, ciepła i harmonii życiowej
Hula to dusza Hawajów


poniedziałek, 4 lipca 2016

Wytwórz atmosferę przyjacielskiej rywalizacji



Współzawodnictwo leży w mniejszym lub większym stopniu w naturze każdego. 

Wykorzystaj to, aby dać sobie „kopa" do działania. Jeśli należysz do grupy dążącej do podobnych celów, lub po prostu masz „towarzysza broni", to nic nie zmobilizuje Was do pracy tak skutecznie, jak pozytywna rywalizacja. Sprawdźcie, kto przebiegnie najwięcej kilometrów w najbliższym miesiącu. Pamiętajcie tylko, żeby ustalić takie kryteria, które wszystkim dają równe szanse. 

I oczywiście nie zapominajcie o wspieraniu się nawzajem.


wtorek, 28 czerwca 2016

Znajdź trenera


To pomoże Ci zacząć działać, a potem systematycznie kontynuować to, co zacząłeś. 

Nie jest to może najtańszy sposób na utrzymanie motywacji, ale za to skuteczny, a poza tym możesz go zastosować w różnych dziedzinach. A jeśli dobrze poszukasz, to może uda Ci się zapisać na treningi czy kurs taniej, niż myślałeś. A może ktoś z Twoich przyjaciół może polecić Ci po znajomości dobrego trenera albo doradcę/nauczyciela etc.?

Tylko jedno ale: nie mów sobie: „nie zacznę dopóki kogoś nie znajdę" - to jedynie paskudna wymówka.



Oceń stan swojego zdrowia - ćwiczenia/aktywność