czwartek, 20 sierpnia 2015

Reklamacja wycieczki.

Znalezione obrazy dla zapytania reklamacja wycieczki

Wczasy, wycieczka, wyjazd zorganizowany – każde z tych wakacyjnych atrakcji z założenia ma wiązać się z bezstresowym odpoczynkiem i zabawą. 
Co jednak w sytuacji, gdy wakacje okazują się być niewypałem? Wykupione w biurze podróży wczasy, tak jak inne usługi czy produkt, podlegają reklamacji. Jakie są prawa konsumenta w Polsce i jak przebiega proces reklamacji?


Załóżmy, że znalazłeś się w bardzo niekomfortowej sytuacji. Zamiast zapowiadanego luksusowego hotelu zakwaterowano cię w budynku o niskim standardzie. Pokój z widokiem na morze? Nic z tego, plaża mająca być tuż przy hotelu, w rzeczywistości usytuowana jest ponad 900 m od budynku. Wokół panuje chaos, a ty masz ochotę uciec z wakacji szybciej, niż się tam znalazłeś. Co robić w takiej sytuacji?
Po pierwsze interweniuj już na miejscu. Jeśli warunki nie są zgodne z tymi gwarantowanymi w umowie, powinieneś złożyć pisemne zażalenie rezydentowi, który opiekuje się tobą na miejscu. Zadbaj o to, by podpisał on dokument. Dzięki temu uzyskasz dowód niezbędny w dalszych procedurach. Na tym etapie rezydent powinien interweniować w hotelu i zadbać o zapewnienie bardziej komfortowego lokum. Niestety często „nic się nie da już zrobić”. W takiej sytuacji będziesz zmuszony do załatwienia sprawy dopiero po powrocie z wyjazdu. Pamiętaj też, by wykonać zdjęcia, które mogą być przydatnym dowodem w procesie reklamacji
.
Będąc już w Polsce powinieneś skierować się do biura podróży. Zgodnie z prawem, w momencie gdy „,organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, chyba że było ono spowodowane wyłącznie np. działaniem lub zniechęceniem klienta czy siłą wyższą’’, możesz złożyć reklamację z określonymi żądaniami zadośćuczynienia. Do 30 dni od powrotu złóż na piśmie dokument dokładnie opisujący, na jakie nieudogodnienia byłeś narażony. Dołącz do reklamacji potwierdzenie rezydenta oraz zdjęcia. Touroperator powinien ustosunkować się do Twojego zażalenia w momencie, gdy złożysz reklamację w terminie i będzie ona zawierała faktyczną podstawę i określone żądania. 
Odrzucony wniosek reklamacji. Co robić?


W momencie, gdy Twój wniosek reklamacyjny zostanie bezpodstawnie odrzucony przez touroperatora, możesz udać się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów bądź do innej, działającej w Polsce instytucji broniącej praw konsumenta. Tam twoja sprawa powinna zostać pieczołowicie rozpatrzona.


Podziel się doświadczeniami


Warto też, byś zgłosił sprawę Polskiej Izbie Turystyki i wyraził swoją opinię na forum dotyczącym turystyki. Dzięki temu możesz uratować innych potencjalnych klientów biura przed nieudanymi wakacjami. 
W końcu wybierając następne wakacje, również będziesz bardziej ostrożny, a opinia innych turystów pomoże Ci w jakimś stopniu w podjęciu decyzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceń stan swojego zdrowia - ćwiczenia/aktywność